Sunday, 28 August 2011

Pembawa Tuah

Masa sem lepas, aku ada pergi kat kafe kolej aku untuk makan. Setakat ni, memang aku pergi kafe tu untuk makan jelah, tak pernah lagi aku datang untuk basuh kain. Masa tu tak ramai pun orang. Yang lelaki ada lah dalam 2,3 batang. Yang perempuan pulak, setakat nampak beberapa shawl sahaja. Lepas ambik lauk ikan keli sambal dengan sayur yang takde taugeh, aku pun rasa dah memadai untuk lunch aku hari itu. Nak bayar makanan, ramai pulak tengah beratur. Aku pun tunggu jelah kat tempat lauk tu sambil buat-buat tengah mesej orang. Itu memang perangai orang yang tengah sorang-sorang dan malas tegur orang lain. Tiba-tiba, aku terbersin. Habis keluar hampir semua isi hidung dan mulutku, tepat ke lauk-pauk. Line clear, takde orang nampak.


Malam tu, aku pergi lagi kat kafe tu. Sampai kat kaunter, aku tanya akak Indon yang tengah jaga tu pasal jualan hari ni banyak untung ke tak. Alhamdulillah, dia cakap hari tu lah yang paling untung dalam 2 minggu. Aku cuma tersenyum sambil berlalu pergi. 

6 comments:

Ayeem Jemain said...

kinda lauk kangkang jugak lah tu sebenarnya.

bella lim said...

patutlah kes orang mati keracunan makanan makin tinggi :)

~MuMu~ said...

phewW~ seb baek sy bukan budak ukm.. lalala~

fasha said...

homaigod !

kolej mana nih ?

hahah

Cik Mon Kiera said...

mesti sedap kan.

Anonymous said...

MACAM BLOG ORG BODOH..TAK BAWAK MAKNA PAPE PUN..