Friday, 29 July 2011

Buat Serabut

Hari ni aku bukak tibi. Bila dah bukak tibi, aku pun bukak baju. Maksudnya aku tengah panas. Tapi, seluar aku masih pakai lagi. Apa gila nak bukak seluar tak pasal-pasal, ye dak? Bila dah bukak tibi, aku pun tengok Spongebob. Bukan apa, tengok kartun ni jauh lagi bagus dari tengok Kilauan Emas dan Si Capik. Percayalah cakap aku, jauh lagi bagus. Pastu, aku pun tengok Buletin Utama, yakni berita yang menggambarkan pihak kerajaan tu 100 peratus bersih, tulus, tak main rasuah, tak pernah pakai tudung rambut terjulur dan tak pernah guna Botok cucuk kat pipi. 


Tapi, ada sesuatu yang selalu mengganggu pemandangan aku. Kehadirannya tak pernah pun ditunggu-tunggu. Setiap kali beliau muncul, mesti aku tukar channel lain. Channel tu maksudnya siaran. Sekali-sekala, aku pun nak jugak tulis bahasa omputih. Beliau ni kalau dalam wayang pun muncul jugak. 


Apa dia? Iklan KLMU lah. 

6 comments:

iz said...

baik gua baca blog lu dari tengok cerita si capik.

Ayeem Jemain said...

lagu si capik best. best macam kewak

Faiz Tapit said...

heheh.. tenkiu iz

lagu capik tu lagu paling shit. hahah

Anonymous said...

hahaahha.. pesal ko palang sangat iklan KLMU tu..? cecite..ceciter...

peep said...

i got the whole world in my hands.. bla3... :P

Cik Mon Kiera said...

klmu mmg mcm celaka! grrr