Sunday, 3 July 2011

Kucing Saya

Di rumah aku terdapat tiga ekor kucing yang mak aku bela hasil kutipan dari warung makan berdekatan. Nama-nama yang diberi adalah Tompok, Kiki ngan Koko. Walaupun nama-nama tu semuanya takde unsur islamik pun, tapi mereka tetap kucing yang baik. Kucing yang namanya Tompok tu kerjanya mengawan dan beranak sesuka hati beliau. Si Kiki pula kerjanya bawak balik lipas dari luar rumah. Koko kerjanya tido dan baring setiap masa yang beliau ada.


Aku pernah terpikir seronok tak seronoknya jadi kucing ni. Makan, tidur semuanya terjaga. Hidup takde assignment, takde pape masalah pun. Tapi ada satu benda je yang buat aku taknak jadi kucing, diorang ni suka sumbang mahram. Dosa tu dosa!

6 comments:

Dee Chicuita said...

zzzzz

Ayeem Jemain said...

lembu camne lak? same je. ape beza ko dgn depa?

Belbel said...

yg koko tu jantan ker? sbb kuat tido :P

budaksetan said...

haha,jadi lembu lah senang xD

qeef... said...

kau nih.. lembu pon ape kurang..

Faiz Tapit said...

haah. koko tu jantan