Monday, 25 July 2011

Cahaya Muka

Kadang-kadang, aku suka fikir benda yang pelik-pelik. Sebagai contoh, aku suka tengok lampu dan fikir kenapa mesti ada serangga yang bengap-bengap suka main dekat lampu itu. Aku terfikir apa benda yang membuatkan mereka begitu jakun dengan lampu yang tak seberapa tu. Nak dikatanya cantik, tak juga. Nak dikatanya mahal, biasa-biasa saja. Kenapa mereka tak mahu berkawan dengan kelip-kelip? Sombong sangat kah kelip-kelip itu sampai taknak berkongsi cahaya sesama mereka? Atau mereka geli sebab cahaya kelip-kelip hanya terhasil di bahagian punggung nya saja? 


Tapi, yang aku lagi pelik adalah, kenapa serangga-serangga yang suka benar cahaya ni taknak kerumun muka aku? Muka aku ni tak cukup bercahaya kah? Persoalan-persoalan ini ternyata sangat sukar untuk dirungkaikan. 

3 comments:

cikmegipama said...

haah kan.. pelik2..

padahal muka karim dah bolat, bercahaya lak tuh.

memilih betol natang2 tu.

Yuyu Musa said...

hahahhaha...

tak cukup bercahaya lagi leteeewwww...

Aeiyn BlackdiamOnd said...

Nice!:)