Friday, 27 May 2011

Air Teh

Aku buat air teh. Gula kasi 2 sudu. Teh kasi 1 uncang. Taruk air panas penuh-penuh. Godek-godek sampai gula sebati dan warna cekelat sedap mata memandang. Dah siap, aku ambik bau dulu. Kalau terus nak minum itu kerja orang gila. Celaka apa nak minum air panas macam tu aje? 


Aku pun sambung main permainan komputer. Kalau orang putih mesti dia dah panggil game dah. Tapi, aku Melayu sejati, aku taknak panggil game. Kalau mencarut pun aku lagi suka sebut 'babi'. Orang putih mana ada yang sebut babi. Makan babi ada lah. Lol, lol, lol. 


Tengah sedap-sedap main game, aku lupa pasal air teh aku. Alah, aku tak sengaja pulak tulis game. Air teh aku rupanya dah sejuk. Terus aku buang dalam sinki. Ni memang pesen aku dari dulu. Kalau air dah sejuk memang tak sedap nak minum. Kalau minum rasanya macam minum tongkat Ali campur dengan air mani keldai je. Celaka, apa kaitannya?

5 comments:

farahdafghi said...

Memang tak ada kaitan .

Karim Gonjol said...

heheh. ade lah.

stalker hebat ! said...

citt . membazir jela kau nihh .

ish2

suka merapu said...

membazir!

biruMerah said...

okie celaka.. like hahahah